Kwartalnik to baza informacji na temat „uczenia się przez całe życie” oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Ma na celu integrację wokół ZSK oraz IBE środowiska ekspertów zajmujących się rynkiem pracy i uczeniem się przez całe życie – naukowców, doradców zawodowych, specjalistów zajmujących się szkoleniami i HR oraz nauczycieli.

To także miejsce debaty publicznej oraz przestrzeń do przekazywania praktycznej wiedzy. Naszym celem jest informowanie o systemie oraz planach na przyszłość.

 

KWARTALNIK ZSK 2/2023

W numerze:

  • Interesariusze ZSK –­ współpraca i komunikacja
  • Blaski i cienie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji – doświadczenia ministra we włączaniu kwalifikacji
  • Interesariusze ZSK – zmora ekspertów czy niezbędny komponent systemu?
  • Zdaniem instytucji certyfikującej
  • Sektorowe rady ds. kompetencji w praktyce
  • Zapewnianie jakości dla kwalifikacji rynkowych w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
  • Budowanie współpracy sektorowej ze środowiskiem doradców zawodowych
  • Obcy język polski? Oferta nauczania dla migrantów przymusowych z Ukrainy
  • Sektorowa Rada ds. Kompetencji Nowoczesne Usługi Biznesowe (NUB)
  • Sektorowa Rada ds. Kompetencji Turystyka
  • Zasoby cyfrowe dla kadr prowadzących walidację oraz dla kandydatów

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 1/2023

W numerze:

  • Przygotowanie do pracy w branży HGT – z perspektywy szkoły
  • Szanse dla rynku pracy to edukacja i różnorodność
  • Śmieci? Nie! Teraz jesteś zabawką!
  • Głos sektora
  • Kwalifikacje rynkowe na dobry start
  • Walidacja jako usługa dla imigrantów
  • Uwalniając społeczną energię
  • Rynek pracy – oczekiwania vs rzeczywistość
  • Jak miejsce pracy może sprzyjać uczeniu się?
  • Zmiana zawodowa

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 4/2022

W numerze:

  • Kwartalnik ZSK – dwa lata
  • Nowe kwalifikacje rynkowe w ZSK
  • Korzyści zwielokrotnione
  • Opis kwalifikacji – między drogą a celem
  • Kwalifikacje z kategorii studiów podyplomowych a ZSK
  • Jak opisać kwalifikację rynkową i zaprojektować dla niej walidację? Przewodnik
  • Opiekuję się… Pracuję?
  • Nawyk rozwoju – jak pozostać profesjonalistą w uczeniu
  • Walidacja kompetencji transwersalnych
  • Język ZSK – komunikatywność w różnych wymiarach

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 3/2022

W numerze:

  • Przedsiębiorczość to nie tylko własna firma
  • Czy przedsiębiorczość jest kluczową umiejętnością na rynku pracy?
  • Zdaniem ekspertów
  • Nowe wymiary przedsiębiorczości
  • Przedsiębiorczość jako cecha typów osób uczących się w dorosłości
  • Uczenie się w szkołach dla dorosłych. Odnoszone korzyści i motywacje „dojrzałych” uczniów
  • WY:MYŚL KWALIFIKACJĘ
  • Wspieranie umiejętności przedsiębiorczych
  • Przedsiębiorczość a kwalifikacje rynkowe
  • Ludzie ciekawi świata
  • Kiteboarding w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 2/2022

W numerze:

  • Technologia narzędziem, a nie celem
  • Cyfrowa Reindustrializacja
  • Wodorowe technologie przyszłości
  • Edukacja 4.0
  • Kwalifikacje rynkowe w służbie technologii
  • Sztuczna inteligencja w ZRK
  • Moje Portfolio
  • Mikropoświadczenia, czyli edukacja nie kończy się nigdy
  • Program P-TECH łączy biznes, edukację i rynek pracy
  • Robotyzacja wyzwaniem dla edukacji
  • Człowiek renesansu w dobie nowych technologii
  • IBE laureatem Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju!

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 1/2022

W numerze:

  • ZSK szansą dla wszystkich
  • Rozwój ZSK okiem liderów projektów
  • Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji – wszystko w jednym miejscu
  • Gdzie bije serce ZSK?
  • ZSK z perspektywy instytucji certyfikujących
  • Zewnętrzne zapewnianie jakości kwalifikacji rynkowej
  • Pomysł na jakość
  • Projektowanie walidacji w praktyce
  • Nowe kwalifikacje włączone do ZSK
  • 70 lat Instytutu Badań Edukacyjnych

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 4/2021

W numerze:

  • Co ma hokej do uczenia się przez całe życie?
  • Edukacja dorosłych nie kończy się na uczelni
  • Uczenie się przez całe życie
  • O uczeniu się przez całe życie warto rozmawiać już od przedszkola
  • Uczenie się w dorosłości może zmieniać życie
  • Lifelong learning jako filar strategii biznesowej
  • Dlaczego dorośli uczą się pozaformalnie?
  • Jak uczą się osoby dorosłe? Dobre praktyki edukacyjne
  • COVID, blask bitcoina a uczenie się przez całe życie
  • Model uczącej się osoby dorosłej w świetle zapisów ZSU 2030
  • Kwalifikacje w turystyce – pytania i odpowiedzi

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 3/2021

W numerze:

  • Sojusz dla kompetencji w budownictwie
  • Narzędzia Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji wspierające rozwój kluczowych sektorów gospodarki
  • Sektorowe rady ds. kompetencji w służbie Zintegrowanemu Systemowi Kwalifikacji
  • Sektorowe ramy kwalifikacji ‒ doświadczenia zagraniczne
  • Sektorowe ramy kwalifikacji na rynku pracy
  • Od zawodu do kompetencji
  • Kompetencje pracowników w dynamicznie zmieniającej się branży motoryzacyjnej
  • Wpływ zmian w handlu na oczekiwane przez pracodawców kwalifikacje pracowników detalu i hurtu
  • Drinki ze słomką, czyli walidacje w okresie wakacyjnym
  • Kwalifikacje nowej generacji zasiliły Zintegrowany System Kwalifikacji

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 2/2021

W numerze:

  • Gruntowanie wiedzy – po co i dla kogo?
  • Kwalifikacje przeciwpożarowe realnym wsparciem bezpieczeństwa Polaków
  • Zintegrowany System Kwalifikacji spod znaku jakości i dialogu
  • W badaniach wypadamy źle, ale jest światełko w tunelu
  • Narzędzia pomocne przy opisywaniu kwalifikacji
  • Open Badges, czyli jak edukacja dogoni gospodarkę
  • Moja Walidacja kontra papier
  • ZSK rośnie w siłę. Kwalifikacji rynkowych stale przybywa
  • Czy dorośli się uczą? Pierwsze wnioski z badania IBE
  • Wręczono certyfikaty z branży ochrony przeciwpożarowej

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 1/2021

W numerze:

  • Regionalne Centra ds. ZSK. Innowacyjne rozwiązania w regionach
  • Badania zapotrzebowania na zawody, kwalifikacje i umiejętności
  • Efektywna komunikacja, czyli jak powinna wyglądać strona IC
  • SRK – branżowe zastosowanie Polskiej Ramy Kwalifikacji
  • Kwalifikacje rynkowe i wszystko, co trzeba wiedzieć, o ich opisywaniu
  • Stosowanie testów wiedzy w walidacji
  • Walidacja. Wielowymiarowe korzyści z finansowania potwierdzania „efektów uczenia się”
  • Kwalifikacje rynkowe szansą na zrównoważenie zapotrzebowania na kompetencje z obszaru TIK
  • Zintegrowany System Kwalifikacji – strategia dla rozwoju
  • 100 kwalifikacji rynkowych włączonych do ZSK

Czytaj >>>

KWARTALNIK ZSK 1/2020

W numerze:

  • Pomysł na biznes. Certyfikowanie kwalifikacji przyszłości
  • Wirtualny świat. Trzy kroki w kierunku nowej pracy
  • Zawody przyszłości. Nowe profesje już pojawiają się w Polsce
  • ZSK szansą dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Inkubator Kwalifikacji. Rewolucyjny pomysł ekspertów IBE
  • Doradcy zawodowi mają nowe rozwiązanie. Oto Metoda Bilansu Kompetencji
  • Regionalni liderzy ds. ZSK wsparciem w kryzysie
  • Dla firm i pracowników, czyli ile kosztuje walidacja?
  • Idea uczenia się przez całe życie to odpowiedź na burzliwe czasy

Czytaj >>>