Jest rzeczą wiadomą, że posiadanie strony internetowej, niezależnie od tego jak duża jest nasza firma lub praktyka księgowa, jest kluczowa w celu podania podstawowych informacji, ale potrzebujemy jej także, aby zyskać nowe zlecenia.
Nazbyt często strony internetowe księgowych nie wykorzystują swego potencjału, a w obecnych czasach imperatywem staje się to, aby strona internetowa nie tylko informowała, ale by miała cechy i treści, które mogą pomóc w przyciągnięciu potencjalnych klientów. Nie oznacza to, że strona internetowa musi mieć przysłowiowe „cuda, wianki”, ale chodzi o to, by po prostu dawała klientom informacje, których potrzebują.
- Pierwsze wrażenie
Nie zapominajmy o podstawach. Klienci obecnie oczekują, ze zobaczą „nowoczesną” stronę internetową, co oznacza stronę szybko reagującą, elegancko zaprojektowaną, przejrzystą, zapewaniającą szybkie pobieranie treści i obrazów o wysokiej rozdzielczości. Są to kluczowe elementy wpływające na pierwsze wrażenie jakie nasza firma lub marka wywrze na potencjalnym kliencie, dlatego trzeba się z nimi liczyć. Nie należy przeładowywać strony zbyt dużą ilością tekstu i podzielić ją na sekcje tematyczne.
- Miejscowość
Niektóre usługi mają ścisły związek z miejscem ich świadczenia, księgowość jest zdecydowanie jedną z nich. Google rozpoznaje jakie zapytania będą najlepiej obsłużone poprzez miejscowe wyniki wyszukiwania i one jako pierwsze się ukażą, dlatego trzeba zadbać o to, żebyśmy znaleźli się wśród tych wyników. Upewnijmy się, czy nasza firma ma wizytówkę w wyszukiwarce Google i posiada wszystkie kluczowe informacje poszukiwane przez klienta: adres, telefon, email, adres strony internetowej, krótką notkę informacyjną o nas i nasze zdjęcie. Zamieszczanie aktualnych, ważnych dla branży informacji i artykułów także nie zaszkodzi. Właściciele firm poszukują księgowych będąc w drodze i w czasie nieformalnych przerw, które Google określa obecnie „mikro-chwilami”. Wyszukiwania google typu „usługa w pobliżu” wzrosły 34 krotonie od roku 2011.
- Opcje kontaktu
Właściciele firm kładą duży nacisk na możliwość skontaktowania się ze swoim księgowym w celu zadania pytań, gdyż obecnie większość firm wykorzystuje księgowych nie tylko w sprawach dotyczących podatków ale także w celu skonsultowania różnych kwestii finansowych. Klienci typu business-to-business (B2B - biznes do biznesu) uznają informacje o możliwości kontaktu za najważniejszy czynnik przy ocenie stron internetowych i usług. 51% osób dokonujących wyszukiwania w intrenecie na potrzeby B2B stwierdza, że na stronach internetowych najbardziej brakuje „dokładnych informacji o kontakcie”. Ponad połowa (54%) stwierdza, że brak dokładnych informacji o kontakcie zmniejsza wiarygodność sprzedawcy. Należy także wymienić maile, telefony i adres siedziby. Aktualny adres pocztowy jest uznawany za podnoszący wiarygodność firmy wśród klientów. Potencjalni klienci będą szukać informacji o tym, w jakim stopniu jesteśmy dostępni. I nie ma w tym nic dziwnego, gdyż wolą oni firmę podkreślającą swoją dostępność, na okoliczność pytań czy obaw.
Zawodowa rada: wraz z rozprzestrzenianiem się aplikacji do ustalania spotkań przez internet, takie wygodne narządzie powinno znaleźć się na naszej stronie. Jest ono mobilne i zajmuje osobie poszukującej kontaktu mniej czasu niż napisanie emaila. Mniejszym nakładem pracy osiągamy większe efekty!
- Pokażmy naszą wiedzę
Wypróbowana i prawdziwa zasada w branży księgowej mówi, że małe firmy poszukują firm księgowych o dowiedzionej wiedzy i doświadczeniu. Można ten fakt przekazać na stronie internetowej za pomocą odznak, akredytacji, certyfikatów, afiliacji, członkostwa w zawodowych organizacjach lub tylko poprzez objaśnienie posiadanego wykształcenia i zalet. Im bardziej profesjonalne stowarzyszenie, które uznaje nas za ekspertów i profesjonalistów, tym większe zaufanie przedstawicieli biznesu do wyboru lub polecenia naszej firmy innym. Trend zamieszczania odznak internetowych w celu zobrazowania własnej wiedzy zaczął być popularny wśród księgowych, zatem warto rozważyć dodanie wizualnego przedstawiania wiedzy w stopce strony internetowej. Warto dodać ilość lat posiadanego doświadczenia, zdobyte nagrody oraz umiejętności posługiwania się nowymi technologiami. Coraz częściej małe firmy stosują usługi oparte o chmurę i wolą księgowych, którzy są przynajmniej zaznajomieni z takim biznesem i praktykami.
- Specjalizacja
Tak jak w przypadku wiedzy właściciele firm będą mieli większe zaufanie do nas, jeśli znamy ich branżę. Krótko mówiąc, jeśli specjalizujemy się w jakiejś niszowej dziedzinie, powinniśmy o tym poinformować na stronie, tworząc zakładkę ze specjalizacją lub przedstawiając niszowe specjalizacje i doświadczenie branżowe bezpośrednio na stronie. Podanie listy aktualnych klientów stanowi jeszcze inny, doskonały sposób przekonania o naszym doświadczeniu w branży.
- Informacje o firmie
Wybór księgowego dla siebie lub dla naszej firmy jest często określany w kategoriach osobistej decyzji. Nie dziwi to, mając na uwadze, jak wiele wewnętrznych informacji dzielimy z naszym księgowym. Dziwi natomiast jak niewielu księgowych pisze o sobie i swojej firmie na swoich stronach internetowych! Klienci chcą „spotkać ciebie”! Niemal 40% klientów szukających nowych dostawców usług księgowych stwierdziło, iż informacje „o księgowych” i biografie członków zespołu budują wiarygodność.
- Opinie
Nie bójmy się dzielić opiniami. Nielsen odkrył, że 68% konsumentów wierzy opiniom formułowanym on-line przez innych konsumentów, co stawia te opnie na trzecim miejscu najbardziej zaufanych informacji o produkcie. Zamieszczanie opinii klientów na naszej stronie będzie doskonałym sposobem kultywowania większego zaufania wśród potencjalnych klientów.
Diana Mackie,
Funding Gates, 7 Things Potential Clients Want From Your Website
Reprinted with permission of Accounting WEB