search Wiedza współpraca wsparcie od 1907

 

Działania promocyjne i reklamowe prowadzone przez przedsiębiorców mogą polegać na wydaniu potencjalnym klientom lub kontrahentom prezentów czy upominków. Zasady opodatkowania PIT tego rodzaju świadczeń często budzą wątpliwości podatników.

Zwolnienie ma zastosowanie do przychodów z tzw. innych źródeł (art. 20 ust. 1 ustawy o PIT). To oznacza, że wydanie prezentu nie może być formą wynagrodzenia za jakiekolwiek działania zarobkowe odbiorcy świadczenia. Organy podatkowe prezentują też pogląd, że z tego powodu zwolnienie nie obejmuje prezentów wydawanych osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, w związku z tą działalnością (gdyż takie świadczenia stanowią dla tych osób przychód ze źródła – pozarolnicza działalność gospodarcza – art. 14 ustawy o PIT). Na wydającym prezent nie ciążą w takim przypadku obowiązki płatnicze i informacyjne, ponieważ z podatku rozlicza się samodzielnie beneficjent świadczenia (por. np. pismo dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 13 marca 2024 r., 0113-KDIPT2-3.4011.32. 2024.1.IR).

(...)

Cały artykuł dostępny jest na stronach Rzeczpospolitej ⇒ TUTAJ

Pozostałe aktualności

close